Oppstartsuke og nyttig informasjon

Her kommer litt informasjon om oppstarten i august og andre ting som kan være greit å vite. Til deg som er ny: Vi gleder oss masse til å bli bedre kjent med DEG!

  • Alle nye elever m/foresatte må fylle ut og signere en elevkontrakt. Elevkontrakten regulerer forhold knyttet til økonomi og andre sider ved å være elev på skolen, og ligger vedlagt i e-posten. Elevkontrakten må fylles ut og sendes til Norheim VGS (Norheimsmarka 15, 5542 Karmsund eller  post@norheim.vgs.no) i god tid før skolestart. 

  • Description text goes hereVi har oppstartssamtale på første skoledag. Før oppstart ønsker vi også at du fyller ut et skjema som skal hjelpe oss til å bli bedre kjent med deg, og å kunne gi deg en best mulig start på skoleåret.  Forms-skjemaet er sendt på epost. Gjelder alle elever.

    Alle elever MED foresatte (foresatte er valgfritt for elever over 18 år) inviteres til en samtale med kontaktlærer før oppstart. Vi erfarer at det er viktig med god dialog mellom hjem og skole, og ønsker med denne samtalen å starte et godt samarbeid. Det er også en god arena for dere å kunne stille spørsmål, og å gi oss informasjon som dere tenker er viktig. 

    *Vi tar bilder til Visma Inschool (vårt skoleadministrasjonssystem) denne dagen. Dette er bare til bruk for at vi skal kunne lære navn/til administrasjon o.l. De publiseres ikke noen steder. Tidligere elever velger selv om de vil ta nytt bilde.

  • Skole PC kan du bestille i samme forms-skjema som nevnt ovenfor eller sende en epost til post@norheim.vgs.no. Skolen bestiller inn PC gjennom skolens avtaler: Lenovo Thinkpad E14 Gen 6 14", AMD Ryzen 5, 16GB RAM, 256 GB SSD). Du betaler 4194,- (3 x det minste utstyrsstipendet fra Lånekassen). D

  • Finner du her. Denne ligger inne på nettsiden vår også. 

  • Timeplanen første uka blir slik:

    Mandag 18.august: Oppstartssamtalemed kontaktlærer, fotografering av elev*, utdeling av bøker, elevskap o.l.. Tidspunkt for samtale kommer i august (ta kontakt om du ikke har fått mail.

    Tirsdag 19.august: Skoledag kl.08.05-14.45. Oppmøte i møtesalen (1.etasje).

    Onsdag 20.agust: Skoledag kl.08.05-14.45. Oppmøte i møtesalen (1.etasje).

    Torsdag og fredag 21.-22.august: Bli kjent-tur med overnatting.

    Vg1 Reiser til Stemnestaden

    Vg2 Reiser til Vigdarheim

    Vg3 Reiser til Villa Vibrandsøy 
    Pakkeliste:

    Uteklær etter været

    Klesskift/sportstøy/joggesko

    Toalettsaker

    Laken + sengetøy / lakenpose / sovepose. 

    NB! VG3 kan ikke ha sovepose da vi skal sove på turistforeningen sin hytte

    Elevene vil få mat på turen

    Gode sko til å gå med (ikke tynne joggesko)/fotballsko

    Badetøy + håndkle hvis du vil bade

    Innesko/tykke sokker

    Snacks

    Brettspill, kort o.l. evt.

  • Husk å søke om utstyrsstipend i lånekassen. Dere søker via denne nettsiden: https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/norge/videregaende-skole/

  • I løpet av den neste uka vil alle få tilgang til Visma Inschool: https://norheim-vgs.inschool.visma.no/Login.jsp#/

    Elever bruker vanligvis FEIDE-pålogging:  

    -Brukernavn: <tre første i fornavn + tre første i etternavn>

    -Eksempel: Åse Kari Karmøybu Nordmann har brukernavnet «asenor»

    -Passord: Alle tidligere elever har laget et eget passord. Dette gjelder enda. For nye elever mottar dere passord første skoledag. 

    Foresatte (og nye elever før skolestart) bruker ID-porten. 

    Logg dere gjerne inn og gjør dere kjent med programmet.